Kota

Kota sijaitsee Hiiroonkalliolla. Paikoitusalue löytyy noin 7,8 kilometrin päästä Peräseinäjoelta Virtaintien varresta. Paikoitusalueella on opastus. Komealle kodalle on n. 300 metrin esteetön osuus suoraan paikoitusalueelta. Hirsinen kota on rakennettu talkootyönä, samoin kuin kodan upea sisustus tulisijoineen ja laattakivilattioineen. Kodalla on inva-WC.

Kodan ovet ovat jatkuvasti avoinna ja käyttäjiltä toivotaan samanlaista käytöskulttuuria kuin Lapin autiotuvissa liikkuvilla on: jätä tila jälkeesi siistinä ja puukoppa täynnä puita. Kodan omistaa Kihniänkylän nuorisoseura, joka vastaa myös kodan kunnossapidosta. Alueella on kameravalvonta.

Kuntoradan maasto ja etenkin kodan kallioperän historia on mielenkiintoinen, sillä maastossa voi nähdä kivenhakkaajien työn jäljet. Alueelta on louhittu kiviä eri tarpeisiin 1800 -luvulta aina 1940 -luvulle saakka. Kiviä on käytetty rakennusten kivijalkoihin, kellareihin, karjarakennuksiin ja siltoihin. Peräseinäjoen kirkon kivijalka on tästä kalliosta lähtöisin.

Kuntoreitti ja kota sopivat erinomaisesti esim. TYHY-tapahtumapaikaksi. Kodan maastossa on piilotettuna geokätkö.

Valaistu kuntorata

Hiiroonkallion upeat maastot mahdollistavat luonnossa liikkumisen ja rauhoittumisen. Vajaan viiden kilometrin valaistu kivituhkalla päällystetty kuntoreitti on liikkujien käytössä ympäri vuoden. Talvella reitti on hiihtäjien käytössä valaistuna latuna. Radalla riittää Pohjanmaan olosuhteisiin nähden mukavasti korkeuserojakin.

Radan aloitus on kodan paikoitusalue Virtaintien varressa, n. 7,8 km Peräseinäjoelta.

Toisena parkkialueena voidaan pitää nuorisoseurantalo Sampolaa. Sampolasta matkaa reitin alkupäähän on 560 metriä.